{"id":1399,"date":"2020-03-17T19:57:04","date_gmt":"2020-03-17T19:57:04","guid":{"rendered":"https:\/\/visa4travel.be\/vakantiediscounter\/?page_id=1399"},"modified":"2021-05-26T14:07:10","modified_gmt":"2021-05-26T12:07:10","slug":"faq-india-visum","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/visa4travel.be\/vakantiediscounter\/faq\/faq-india-visum\/","title":{"rendered":"FAQ India visum"},"content":{"rendered":"[vc_row column_spacing=”30″ css=”.vc_custom_1584003132852{margin-top: 30px !important;}”][vc_column width=”1\/3″ css=”.vc_custom_1584006514363{background-color: #f7f7f7 !important;}” el_class=”sidebarFAQ”][vc_empty_space][vc_single_image image=”1305″ img_size=”thumbnail” alignment=”center”][vc_column_text]\n
+31 (0) 85 \u2013 021 81 80<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>[vc_empty_space] info@visa4travel.be<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>[vc_empty_space][\/vc_column][vc_column width=”2\/3″ css=”.vc_custom_1584006947773{margin-right: 35px !important;margin-left: 20px !important;}”][vc_column_text]\n Een regulier visum komt in uw paspoort te staan. Dit visum bestaat voor zowel toeristen als zakenreizigers en is 5 jaar geldig. Binnen deze periode mag u meerdere keren naar India reizen.<\/p>\n E-visa voor zaken en toerisme voor India zijn \u00e9\u00e9n jaar geldig vanaf de datum van afgifte<\/p>\n Vraagt u het e-toeristenvisum aan, om op vakantie te gaan, dan mag u maximaal 90 dagen aaneengesloten in India verblijven.<\/p>\n In beide gevallen mag u meerdere malen India in reizen.<\/p>\n Vraagt u een medische e-visum aan dan is deze 60 dagen geldig vanaf de eerste in reis in India en geeft recht op maximaal 3 in reizen<\/p>\n Wil u langer verblijven in India of bent u een reiziger die wil gaan studeren, vrijwilligerswerk gaan doen of in dienst wit treden bij een Indiase organisatie dan dient u een regulier\/fysiek visum bij ons aan te vragen.<\/p>\n Meer over dit onderwerp kunt u vinden op de pagina over de geldigheidstermijn van het India visum.<\/p>\n <\/p>\n<\/div>\n Dit mag niet met het online-aangevraagde e-visum, in dit geval dient u een fysiek visum bij ons aan te vragen, neemt u voor vragen omtrent een fysiek visum contact<\/a> met ons op.<\/p>\n<\/div>\n Als u als onderdeel van een zakenreis gaat werken in India voldoet het zakelijk e-visum voor India. Als u in dienst wilt treden bij een Indiase organisatie dient u een fysiek visum aan te vragen.<\/p>\n<\/div>\n Voor het toeristisch e-visum 1 jaar geldig \u20ac 72,95<\/p>\n Voor het zakelijk e-visum 1 jaar geldig \u00a0\u20ac 106,95 en voor het zakelijke multiple-entry visum.<\/p>\n De kosten voor het fysieke visum vari\u00ebren per visum en verwerkingsduur. Kijkt u op deze pagina voor de tarieven en de opbouw van de totaalprijs van het door u gewenste visumtype.<\/p>\n Dit is inclusief verwerkingskosten, consulaire kosten ,transactiekosten(bij iDeal\/bancontact betaling) en btw.<\/p>\n Wilt u gegevens en\/of documenten laten ophalen of thuisbezorgen dan betaald u hiervoor aanvullende verzendkosten. Ook kunt u gebruik maken van een spoedprocedure waarbij ook een toeslag berekend zal worden. De hoogte van deze toeslagen is afhankelijk van de gewenste levertijd en visumtype.<\/p>\n Informatie over de toeslagen en tarieven kunt u vinden op de pagina kosten van het visum India.<\/p>\n[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Waarom zijn de kosten van een regulier_ fysiek visum hoger ?”]\n De reden dat de kosten voor een regulier visum relatief hoog liggen ten opzichte van een e-visum is, omdat hier niet alleen meer werk in zit, maar ook meer tijd. Daar waar een elektronisch visum binnen enkele minuten op de computer geregeld kan worden, dient de ambassade nu de kosten te dekken voor het verzorgen van een interview en de afname van biometrische data. Daar tegenover staat wel dat u 5 jaar lang zorgeloos naar India kunt reizen.<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n[\/vc_toggle][vc_column_text]\n Voor deze spoedprocedure geldt een toeslag van \u20ac14.50 per persoon.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Hoe werkt de visum aanvraagprocedure voor India ?”]Reist u op een e-visum? Dan dient u het formulier op onze website in te vullen samen met een duidelijke scan van uw paspoort en een pasfoto. Na het indienen krijgen wij binnen 72 uur bericht. Is uw aanvraag goedgekeurd? Dan kunt u met de Electronic Travel Authorization (ETA) naar India afreizen. Is uw aanvraag geweigerd? Dan kunt u proberen om een regulier visum aan te vragen.<\/p>\n Reist u met een regulier visum? Dan dient u het online formulier in te vullen en samen met uw paspoort en pasfoto (50x50mm) per aangetekende post naar ons toe te sturen. Tevens hebben wij dan ook aanvullende ondertekende documenten van u nodig. Deze kunt u vinden op onze website. Zodra alles in goede orde door ons is ontvangen geldt het volgende:<\/p>\n Let op: V.w.b. het fysieke visum kan er maximaal 1 geldig visum voor India aanwezig zijn in uw paspoort, als u nog een lopend visum in uw paspoort hebt zitten vervalt de geldigheid van dit oude visum.<\/p>\n Overige voorwaarden van het visum voor India kunt u hier bekijken.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Wat kost een visum voor India en hoe lang duurt de procedure ?”]De kosten voor het visum vari\u00ebren per visum en verwerkingsduur. Normaliter duurt een normale aanvraag ongeveer 7 werkdagen. Een elektronisch visum is meestal in 4 werkdagen al gereed.<\/p>\n De ambassade behoudt echter wel ten alle tijden het recht om langer de tijd te nemen om uw aanvraag te beoordelen, dan de opgegeven gemiddelde verwerkingsduur hiervoor.<\/p>\n Overige voorwaarden van het visum voor India kunt u hier bekijken.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Mijn visum is aangevraagd maar ik heb geen e-mail ontvangen, wat nu?”]Heeft u na het voldoen van de betaling van uw visum , niet binnen een uur een\u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 e-mail van ons ontvangen , check dan eerst de map ongewenste post (spambox).<\/p>\n Ook daar geen e-mail ontvangen? Neemt u dan contact met ons op, telefonisch dan wel per e-mail, via de contactpagina<\/a>.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Kan een bestaand visum voor India worden verlengd ?”]Nee, het is niet mogelijk een visum te verlengen. Houdt u er ook rekening mee dat bij iedere nieuwe visumaanvraag voor India een eventuele oude visum voor India per direct ongeldig wordt verklaard. Dus dien pas een nieuwe visumaanvraag in op het moment dat u geen gebruik meer wilt maken van eventueel eerder verstrekte visa.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Wanneer en hoe moet ik het visum voor India betalen ?”]Na het indienen van het online aanvraagformulier dient u de betaling te voldoen. Dit kunt u doen met:\u00a0 iDeal, Paypal, Bancontact of creditcard. Indien er een toeslag gerekend wordt voor de door u gekozen ophaal- en\/of verzendmethode wordt deze direct bij het totaal bedrag opgeteld.<\/p>\n Als u gebruikt van een spoedkoerier op maat (voor het ophalen en\/of retourneren) zullen de kosten achteraf worden gefactureerd middels een betaallink.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Hoe verzend ik mijn paspoort en documenten ?”]Voor het aanvragen van een fysiek visum India dient u uw paspoort en bepaalde documenten te versturen, voor de aanvraag van een e-visum voor India hoeft dit niet.<\/p>\n Er zijn een aantal aanlever methoden, te weten;\u00a0 zelf afleveren bij ons op kantoor in Hoofddorp, het zelf verzenden ( aangetekend per post dan wel per koerier), het door ons laten ophalen (de volgende dag of in geval van spoed nog de zelfde dag).<\/p>\n Soms kan onze ophaalservice nog de zelfde dag worden ingezet. De mogelijkheid en de kosten hiervan zijn afhankelijk van de ophaallocatie, het tijdstip en de drukte bij onze koeriersdienst. Ook zijn de kosten voor het ophalen voor de volgende dag afhankelijk van de ophaallocatie.<\/p>\n U kunt ons telefonisch<\/a> benaderen voor de mogelijkheden van onze ophaaldienst.[\/vc_toggle][vc_column_text]\n Welke gegevens en documenten u moet aanleveren voor de aanvraag van het reguliere\/fysieke visum hangt af van uw reisdoel (toeristisch of zakelijk), het aantal benodigde in reizen in India en de door u gewenste geldigheidstermijn van het visum. Nadat u de online aanvraag van het visum voor India heeft ingediend ontvangt u van ons een persoonlijke e-mail met instructies voor het aanleveren van de benodigde documenten voor uw situatie.<\/p>\n Ook kunt u op deze pagina, zelf nagaan welke documenten dat zullen zijn.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Waar moet mijn paspoort aan voldoen ?”]Het paspoort moet nog minimaal zes maanden geldig zijn na<\/u> iedere inreis en moet minimaal 2 lege pagina\u2019s te bevatten.<\/p>\n Tevens moet het paspoort, bij aanvraag van een regulier\/fysiek visum, vrij zijn van hoesjes en\/of omslagen, deze graag verwijderen alvorens naar ons op te sturen.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Staat er een O (letter) of een 0 (cijfer) in mijn paspoort ?”]Documentnummers in Nederland bevatten nooit de letter \u201cO\u201d, maar kunnen wel het cijfer \u201c0\u201d bevatten. Ook al lijkt het er dus op dat er een letter O in uw paspoort staat , het zal gaan om het cijfer 0. Ook is het belangrijk te weten dat een documentnummers in Nederland 9 karakter lang zijn.<\/p>\n Belgische documentnummers kunnen wel de letter(s) \u201cO\u201d en\/of het cijfer \u201c0\u201d. Belgische documentnummers zijn 8 karakters lang en beginnen altijd met 2 letters gevolgd door 6 cijfers.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Zijn er vereisten aan mijn pasfoto ?”]Voor het e-visum dient de scan scherp en leesbaar te zijn, de informatiepagina moet volledig in beeld zijn.<\/p>\n De pasfoto\/scan voor zowel e-visum als fysiek visum dient van hoge kwaliteit en in kleur met een witte achtergrond te zijn. Hoofdbedekking is op de pasfoto alleen toegestaan indien dit uit religieuze overweging is : Het zichtbaar zijn van het gehele gelaat is dan wel een vereiste.<\/p>\n Voor het fysieke visum dient de pasfoto hardcopy (op papier en niet digitaal),in de afgelopen 3 maanden genomen zijn in het formaat 35x45mm. aangeleverd te worden.<\/p>\n De pasfoto voor het fysieke visum dient los<\/u> (dus op geen enkele manier aan het aanvraagformulier bevestigd) en vrij te zijn van eventuele lijm\/nietjes restanten.[\/vc_toggle][vc_column_text]\n Mocht u verder nog vragen hebben over uw privacy, bekijk dan ons privacybeleid of neem contact<\/a> met ons op.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Waar kan ik hulp vinden als het niet lukt ?”]Probeert u altijd eerst uw vraag op deze pagina te vinden, in bijna alle gevallen vind u hier het antwoord op uw vraag omtrent uw aanvraag over het visum India.<\/p>\nMail<\/h2>
Algemene vragen<\/h3>\n
\n
\n
Over het aanvragen van het visum<\/h3>\n
\n
Benodigde documenten en gegevens<\/h3>\n
Het wijzigen of annuleren van een aanvraag<\/h3>\n
Overige vragen<\/h3>\n