{"id":1385,"date":"2020-03-17T12:15:04","date_gmt":"2020-03-17T12:15:04","guid":{"rendered":"https:\/\/visa4travel.be\/yourway2go\/?page_id=1385"},"modified":"2021-05-26T14:08:17","modified_gmt":"2021-05-26T12:08:17","slug":"faq-australie-visum","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/visa4travel.be\/yourway2go\/faq\/faq-australie-visum","title":{"rendered":"FAQ Australi\u00eb visum"},"content":{"rendered":"[vc_row column_spacing=”30″ css=”.vc_custom_1584003132852{margin-top: 30px !important;}”][vc_column width=”1\/3″ css=”.vc_custom_1584006514363{background-color: #f7f7f7 !important;}” el_class=”sidebarFAQ”][vc_empty_space][vc_single_image image=”1293″ img_size=”thumbnail” alignment=”center”][vc_column_text]\n
+31 (0) 23 \u2013 221 00 04<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>[vc_empty_space] info@visa4travel.be<\/a><\/p>\n<\/div><\/div><\/div>[vc_empty_space][\/vc_column][vc_column width=”2\/3″ css=”.vc_custom_1584006947773{margin-right: 35px !important;margin-left: 20px !important;}”][vc_column_text]\n -Nederland\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 -Belgi\u00eb\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 -Duitsland\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 -Frankrijk\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 -Verenigd Koninkrijk\u00a0\u00a0\u00a0 -Andorra<\/p>\n -Bulgarije\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 -Cyprus\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 -Denemarken\u00a0 -Estland\u00a0 \u00a0 \u00a0-Finland\u00a0 \u00a0 \u00a0 -Griekenland<\/p>\n -Hongarije\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 -Ierland\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 -Ijsland\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 -Itali\u00eb\u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 -Kroati\u00eb\u00a0 \u00a0 \u00a0 -Letland<\/p>\n -Liechtenstein\u00a0 -Litouwen\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 -Luxemburg\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 -Malta\u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0-Monaco\u00a0 \u00a0 -Noorwegen<\/p>\n -Oostenrijk\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 -Polen\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 -Portugal\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 -Roemeni\u00eb\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 -San Marino\u00a0 \u00a0 -Sloveni\u00eb<\/p>\n -Slowakije\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 -Spanje\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 -Tsjechi\u00eb\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 -Vaticaanstad\u00a0\u00a0 -Zweden\u00a0 \u00a0 -Zwitserland<\/p>\n Tevens dient u te voldoen aan de visumvoorwaarden van het eVisitor visum Australi\u00eb.<\/p>\n Heeft u \u00e9\u00e9n van bovenstaande nationaliteiten, vraag dan direct en eenvoudig uw eVisitor visum Australi\u00eb aan.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Mijn visum is aangevraagd maar ik heb geen e-mail ontvangen, wat nu?”]Heeft u na het voldoen van de betaling van uw visum , niet binnen een uur een e-mail van ons ontvangen , check dan eerst de map ongewenste post (spambox). Ook daar geen e-mail ontvangen? Neemt u dan contact met ons op, telefonisch dan wel per e-mail, via de contactpagina.<\/a>[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Hoe lang is mijn e-visum voor Australi\u00eb geldig?”]Het eVisitor visum is 12 maanden geldig vanaf het moment dat het wordt toegekend. U mag binnen deze 12 maanden meerdere keren, maximaal 3 maanden aaneengesloten, Australi\u00eb in reizen. U mag dus meerdere keren tot 3 maanden per verblijf in Australi\u00eb zijn.<\/p>\n Hierover kunt u meer lezen op de pagina over de geldigheidsduur van het visum voor Australi\u00eb.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Moet ik het visum voor Australi\u00eb uitprinten?”]Het eVisitor is gekoppeld aan het paspoort waarmee u de aanvraag hebt gedaan. Dat betekend dat zowel de luchtvaartmaatschappij als de immigratiedienst van Australi\u00eb kan controleren of u aan de visumplicht voldoet door uw paspoort door een paspoortscanner te halen. Gewoonlijk is het dus niet nodig om het visum te tonen, toch is het verstandig een print van het visum bij u te hebben of dat u deze kunt tonen op uw laptop\/tablet of telefoon voor het zeldzame geval hier naar gevraagd wordt.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Moet ik mijn visum voor Australi\u00eb ergens ophalen?”]Nee, u hoeft uw eVisitor visum niet op te halen, de aanvraag wordt volledig elektronisch verwerkt en per e-mail verzonden.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Hebben kinderen een eigen visum nodig voor Australi\u00eb?”]Indien u reist met minderjarige kinderen dient u rekening te houden met een aantal extra regels. Kinderen moeten een eigen reisdocument hebben en mogen niet meer bijgeschreven staan in het paspoort van de ouders. Daarnaast voert de Koninklijke Marechaussee uitgebreide controles uit om mogelijke internationale kinderontvoeringen te voorkomen. Reist u met een kind naar het buitenland waarover u gezamenlijk het gezag heeft of waarover u geen gezag heeft? Dit formulier kunt u gebruiken om aan te tonen dat u toestemming heeft van de personen die het gezag over het kind hebben om met het kind naar het buitenland te reizen. Meer informatie kunt u vinden op de website van de rijksoverheid<\/a>.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Kan ik mijn visum voor Australi\u00eb verlengen?”]Nee, het visum is niet te verlengen. Als u buiten Australi\u00eb bent kunt u wel, zo vaak als u wilt, een nieuw eVisitor visum aanvragen met een nieuwe geldigheidstermijn van 12 maanden. Indien uw visum verloopt terwijl u in Australi\u00eb bent, dient u tijdig een ander soort visum aan te vragen bij de lokale overheid in Australi\u00eb[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Als ik een veroordeelde celstraf heb uitgezeten mag ik dan een visum voor Australi\u00eb aanvragen??”]Wanner u een visum Australi\u00eb aanvraagt terwijl u een strafblad heeft, wordt deze aanvraag individueel beoordeeld op basis van uw persoonlijke geschiedenis, hierna is het aan de autoriteiten om te beslissen of u wel of niet een visum krijgt.<\/p>\n Denkt u er om dat u, bij het invullen van het aanvraagformulier, geen valse verklaring aflegt en weet, wanneer u strafbare feiten heeft begaan, u wettelijk verplicht bent deze correct aan te geven.<\/p>\n[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Heb ik voor een overstap een visum voor Australi\u00eb nodig?”]Overstappen in Australi\u00eb is mogelijk zonder visum. U mag maximaal 8 uur in Australi\u00eb zijn zonder visum en mag het vliegveld tussentijds niet verlaten, ook moet er al een doorvlucht geboekt zijn voordat u naar Australi\u00eb vliegt.[\/vc_toggle][vc_column_text]\n Indien u spoedig naar Australi\u00eb vertrekt kunt u ook gebruik maken van onze spoedprocedure<\/a>.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Is er een spoed visumaanvraag mogelijk voor Australi\u00eb ?”]Als u met spoed een eVisitor visum nodig heeft hoeft u alleen, op het online aanvraagformulier<\/a>, de optie \u201cspoed\u201d aan te vinken. Als u deze spoedaanvraag indient zal deze direct in behandeling worden genomen en zult u doorgaans binnen een uur het eVisitor visum toegekend krijgen. Voor deze procedure geldt een toeslag van \u20ac17.50 per reiziger, let wel : dit is een gemiddelde levertijd en hier kan geen garantie worden gegeven, in uitzonderlijke gevallen kan ook een spoedaanvraag pas na 72 uur uitsluitsel geven doordat de Australische immigratiedienst uw aanvraag steekproefsgewijs selecteert voor een uitgebreidere controle.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Is het mogelijk om een groeps visumaanvraag voor Australi\u00eb aan te vragen ?”]\n Ja, het is mogelijk om op \u00e9\u00e9n aanvraagformulier meerdere reizigers toe te voegen die samen naar Australi\u00eb reizen. Doordat veel gegevens slechts eenmaal ingevuld hoeven te worden kan dit veel invulwerk besparen.<\/p>\n<\/div>\n Een eVisitor visum voor Australi\u00eb kunt u eenvoudig aanvragen via ons online aanvraagformulier<\/a> op deze website. Na het invullen wordt u doorverwezen naar onze betaalpagina vanwaar uit snel en eenvoudig kan worden betaald met IDeal, Paypal, Bancontact of Creditcard.<\/p>\n <\/p>\n<\/div>\n Het eVisitor aanvraagformulier online<\/a> invullen duurt ongeveer vijf minuten. Nadat de bijbehorende betaling verwerkt is zal de aanvraag door ons in behandeling worden genomen en ontvangt u een e-mail met de bevestiging van uw aanvraag. Direct nadat uw aanvraag is goedgekeurd ontvangt u wederom een e-mail van ons met daarin het digitale visum, deze kunt u downloaden. Wij raden u aan, hoewel er zelden naar gevraagd wordt, deze uit te printen en bij u te nemen als u op reis gaat naar Australi\u00eb.<\/p>\n<\/div>\n Als u voor een zakenreis naar Australi\u00eb gaat mag u wel betaald krijgen voor uw werkzaamheden door uw werkgever mits deze buiten Australi\u00eb is gevestigd. Echter zijn niet alle vormen van werk toegestaan met het eVisitor visum. Lees hierover goed de uitleg op de pagina over de voorwaarden van het visum.<\/p>\n Met het eVisum is het niet toegestaan betaald werk uit te voeren in dienst van een Australische werkgever. Vrijwilligerswerk mag u er wel doen, daarvoor mag u dan niet meer dan kost en inwoning en een kleine hoeveelheid leef\/zakgeld ontvangen.<\/p>\n Als u er een werkvakantie van wilt maken, kijk dan hier<\/a> of u een Working Holiday Visum nodig heeft.<\/p>\n<\/div>\n Studeren met een eVisitor visum voor Australi\u00eb mag indien het studieprogramma niet meer dan 3 maanden duurt.<\/p>\n<\/div>\n Ja, de manier van binnenkomst in Australi\u00eb heeft geen invloed op de vereisten van het visum.<\/p>\n<\/div>\n Controleert u voor de aanvraag wel of u voldoet aan de voorwaarden eVisitor visum voor Australi\u00eb.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Waar moet mijn paspoort aan voldoen voor het visum Australi\u00eb?”]Het paspoort van aanvraag moet nog minimaal 6 maanden geldig zijn bij aankomst in Australi\u00eb. Als u na de aanvraag een nieuw paspoort aanvraagt dient u ook een nieuw visum aan te vragen daar deze gekoppeld zijn, een visum gekoppeld aan een verlopen paspoort is dus niet geldig.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Staat er een O (letter) of een 0 (cijfer) in mijn paspoort ?”]Documentnummers in Nederland bevatten nooit de letter \u201cO\u201d, maar kunnen wel het cijfer \u201c0\u201d bevatten. Ook al lijkt het er dus op dat er een letter O in uw paspoort staat , het zal gaan om het cijfer 0. Ook is het belangrijk te weten dat een documentnummers in Nederland negen karakters lang zijn.<\/p>\n Belgische documentnummers kunnen wel de letter(s) \u201cO\u201d en\/of het cijfer \u201c0\u201d. Belgische documentnummers zijn acht karakters lang en beginnen altijd met twee letters gevolgd door zes cijfers.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Waar vind ik het Grant Number of Visa Number ?”]Het is niet verplicht het Visa Grant Number of Visa Number van uw eventuele vorige reis naar Australi\u00eb in te vullen. Het leeglaten van deze velden(indien ooit verkregen) kan wel zorgen voor vertraging in de verwerking van uw aanvraag. Hieronder vind u afbeeldingen waarop te zien is waar u deze kunt vinden:<\/p>\n <\/p>\n Als u het nummer niet meer kunt achterhalen kunt u contact opnemen met de Australische Ambassade van Berlijn tel: +49 30 88 00 88 0.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Moeten er al overnachtingen en yourway2go gereserveerd zijn alvorens ik het Visum aanvraag ?”]Nee, het is niet nodig een vlucht of hotel te boeken voordat u een visumaanvraag indient.[\/vc_toggle][vc_column_text]\n Indien u bij de aanvraag een fout heeft gemaakt, kunt u een nieuwe aanvraag indienen. Kosten voor deze nieuwe aanvraag komen geheel voor uw eigen rekening.[\/vc_toggle][vc_column_text]\n Mocht u verder nog vragen hebben over uw privacy, bekijk dan ons privacybeleid<\/a> of neem contact met ons op.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Waar kan ik hulp vinden als het niet lukt?”]Probeert u altijd eerst uw vraag op deze pagina te vinden, in bijna alle gevallen vind u hier het antwoord op uw vraag omtrent uw Visum Australie aanvraag.<\/p>\nMail<\/h2>
Algemene informatie<\/h3>\n
Over het aanvragen van het visum voor Australi\u00eb<\/h3>\n
Benodigde documenten en gegevens<\/h3>\n
Vragen over annuleren, wijzigen en eventuele afwijzing voor het visum Australi\u00eb<\/h3>\n[\/vc_column_text][vc_toggle title=”Wat als ik een fout heb gemaakt bij het online invullen van het document.”]Helaas is het, bij reeds ingediende aanvragen, niet mogelijk wijzigingen door te voeren. De enige mogelijkheid om een fout te corrigeren is door een nieuwe aanvraag in te dienen. In dit geval zal ook de betaling opnieuw moeten worden voldaan.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Krijg ik geld terug als ik geen gebruik maak van mijn visum Australi\u00eb ?”]Wordt uw aanvraag goedgekeurd dan krijgt u in geen geval uw geld terug. Ook niet indien u geen gebruik maakt van uw eVisitor visum voor Australi\u00eb.[\/vc_toggle][vc_toggle title=”Kan ik mijn visum Australi\u00eb nog annuleren ?”]Annulering is alleen mogelijk voordat de betaling is afgerond. Zodra wij de betaling van uw eVisitor visum aanvraag hebben ontvangen nemen wij deze direct in behandeling en is restitutie van uw betaling\u00a0 vanaf dat moment niet meer mogelijk.<\/p>\n
Overige vragen met betrekking tot het visum voor Australie<\/h3>\n